hallo wereld! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Emma Thunnissen - WaarBenJij.nu hallo wereld! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Emma Thunnissen - WaarBenJij.nu

hallo wereld!

Door: Emma T

Blijf op de hoogte en volg Emma

27 Augustus 2015 | Canada, Calgary

Precies 3 weken geleden stapte ik in het vliegtuig naar Calgary, mijn eerste bestemming buiten Europa en de eerste reis langer dan een paar dagen die ik in mijn eentje maak. Het voelt als veel langer geleden. Tegelijkertijd is het een gek idee dat de eerste maand alweer bijna voorbij is, gaat best wel snel!
De eerste negen dagen heb ik bij Hans en Nelly verbleven, totdat ik naar de campus kon verhuizen. Die waren supergastvrij en hebben me echt bij alles betrokken. Zo hebben ze me de bergen in meegesleept, mee uit eten genomen en heb ik mijn eerste typisch Canadese barbecue meegemaakt. Ook ben ik meegeweest naar de Kerk en dat was heel anders dan ik had verwacht, best wel inspirerend. Dat was een heel fijne welkom, had het me niet beter kunnen wensen!
Na negen dagen door de binnenstad struinen ben ik naar de campus van de University of Calgary verhuisd. Het is hier nu nog heel rustig, omdat alleen de sportteams en de summerschool-mensen er zijn, maar langzamerhand begint iedereen te arriveren. Volgende week is de Oriëntatieweek en dan gaat het allemaal echt beginnen. Hoop dat ik daar niet al te veel van mee ga maken, want dat zou betekenen dat ik in de selectie van het hockeyteam zit ;) maar anders gaan we er natuurlijk ook een feestje van maken! Gelukkig kan ik either way sowieso bij het avondprogramma zijn (om de een of andere reden heb ik daar de hoogste verwachtingen van).

De afgelopen anderhalve week draaiden vooral om hockey en, misschien lichtelijk verrassend, Netflix (goeie uitvinding trouwens). Het is onwijs tof om deel uit te maken van dit programma, we hebben een fantastische trainer (Peter Taylor, vijftien jaar Nederlandse Hoofdklasse en onder andere HGC dames 1 gedaan!!!!) en het spelletje heeft op de een of andere manier nu al veel meer dimensie gekregen. Ik vind het echt fantastisch om eindelijk, na zo lang blessureleed, gewoon weer lekker op dat veld rond te kunnen stuiteren zonder me ergens zorgen over te maken. Heel vet en echt genieten. Maar er moeten nog 5 mensen afvallen, dus er is nog even werk aan de winkel. Eind deze week/begin volgende wordt de definitieve selectie bekendgemaakt nog even duimen dus!!

Verder heb ik mezelf al lekker als Nederlander gemanifesteerd en een fiets gekocht omdat de benenwagen de afstand naar de supermarkt echt niet meer aan kon. Even wat anders dan de Albert Heijn op de hoek van de straat! Ik snap inmiddels wel waarom iedereen een auto heeft. Maar buiten dat en dat de infrastructuur nogal wennen is (een stad die alleen maar uit buitenwijken en een zakencentrum bestaat met random compleet lege heuvels tussendoor?) zijn er ook een heleboel dingen die het hier fantastisch maken:
--> de mentaliteit. Deuren voor mensen openhouden is hier de norm en letterlijk iedereen is de overtreffende trap van aardig. Als je met een kaart in je handen staat langs de ring stopt er gewoon iemand langs de kant van de weg om je de weg te wijzen. Als een winkel iets niet heeft verwijzen ze je gewoon door naar de volgende die het dan wel heeft, en als je wanhopig bepakt en bezakt naar je dorm aan het lopen bent komt je wens voor een knappe dude die het even van je overneemt gewoon uit. Ook Ik loop regelmatig volledig amazed rond. Niks over te klagen dus, zouden ze in Nederland ook eens moeten proberen!
--> S'mores. Marshmallows met chocola, geroosterd boven een vuurtje of in de oven en dan met banaan en graham biscuits?? Hemels!
--> Cards Against Humanity. Ga ik kopen en mee naar huis nemen.
--> Tim Hortons. Ultragoedkope koffietent (koffie is ok, maar de icecapp's en de bagels zijn mmmmmmmmmm). Product voor mijn toekomstige importeerimperium. For sure.
--> Frozen yogurt. Veeeeeel meer smaken dan in Nederland en het smaakt gewoon naar roomijs maar dan veeeeeel minder slecht, fan! Helaas blijk ik voor de caramel pecan crunch die ik gekocht heb allergisch (feestje!) dus hopen dat dat met andere types niet het geval is.
--> Calgary is de zonnigste stad van het een of het ander (op google blijken de meningen verdeeld) maar in ieder geval 333 zonnige dagen per jaar dus dat is helemaaaaaal niet verkeerd! Op dit moment is de luchtkwaliteit helaas te sucky om in te sporten vanwege bosbranden in Washington, waarvan de rook besloten heeft om hier te gaan chillen (je ruikt het ook nog echt! Heel bizar, dat is gewoon doodleuk een paar honderd kilometer en een gebergte verderop).

Verder is het hier gewoon heel vet. Mijn dorm staat letterlijk naast de Olympic Oval én het hockeyveld, superdeluxe dus. De rockies zijn 1,5 uur rijden (ik kan ze vanaf hier helaas niet zien, dat is wel weer een beetje jammer. Maar ik verwacht dat ik ze nog genoeg van dichterbij ga meemaken). Overal zijn binnennetwerken zodat je in de winter niet naar buiten hoeft (maakt me redelijk nieuwsgierig naar de weeromstandigheden dan).

Lekker onsamenhangend verhaal dit weer, en volgensmij is het al een half boek, dus ik ga er maar eens een eind aan breien! Foto's komen de volgende keer, promise! In ieder geval heel tof dat je de moeite hebt genomen om dit te lezen :)
See you!



  • 27 Augustus 2015 - 08:13

    Rene & Truuke:

    Emma,

    Super leuk om te lezen en we blijven het volgen. We missen je echt wel hoor! maar geniet maar lekker daar. Zowel Moor als mink moeten wel tandje bijschakelen bij hun nieuwe teams en beide kunnen ze niet wachten op hun eerste echte wedstrijd!

    Tot snel en we zijn benieuwd of je de selectie haalt.

    Gr.
    Rene & Truuke

  • 27 Augustus 2015 - 08:13

    Rene & Truuke:

    Emma,

    Super leuk om te lezen en we blijven het volgen. We missen je echt wel hoor! maar geniet maar lekker daar. Zowel Moor als mink moeten wel tandje bijschakelen bij hun nieuwe teams en beide kunnen ze niet wachten op hun eerste echte wedstrijd!

    Tot snel en we zijn benieuwd of je de selectie haalt.

    Gr.
    Rene & Truuke

  • 27 Augustus 2015 - 08:46

    Luchien:

    Mooi verhaal, lees je belevenissen graag, ga duimen voor de selectie. Ga je er ook nog studeren???

  • 27 Augustus 2015 - 11:19

    Saarie:

    Klinkt allemaal echt geweldig! Ben heel blij dat alles zo bevalt, dat kon je wel gebruiken.
    Mis je nu al!

    Liefs

  • 27 Augustus 2015 - 13:46

    Marie-El:

    Klinkt goed Emma, veel succes ik duim voor je selectie met hockey, geniet!

  • 27 Augustus 2015 - 14:00

    Stine:

    Heyy Em,

    Echt heeeel leuk om te lezen! Blijf vooral veeel vertellen! En hoop voor je dat je in de selectie komt!

    Dikke kus Stine

  • 27 Augustus 2015 - 14:49

    Sophie:

    Lieve Em,

    Wat klinkt het allemaal leuk! Ik ben super blij en een beetje jaloers op je dat je nu aan je avontuur bent begonnen. Al jouw enthousiaste verhalen maken mij roanoke meer missen... Heel veel plezier em, en ik mis je nu al ontzettend

  • 27 Augustus 2015 - 21:31

    Thea Delvers:

    Leuk Emma wist het niet te openen maar gelukt. Leuk dat je het naar je zin hebt xxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Augustus 2015 - 21:38

    Clau:

    Emmie! Wat super leuk om over je Canada avontuur te lezen :) de vlamvrouwen missen je ontzettend, en we moeten binnenkort een skypedate plannen voor alle verhalen die je boek niet halen.
    Heel veel liefs <3

  • 28 Augustus 2015 - 22:14

    Gine Mama:

    Wauw lieverd, wat ontzettend leuk om te lezen! En wat gaat het snel. Al 3 weken weg. Geniet en blijf schrijven want daar ben je goed in. Dikke zoen van je mama.

  • 28 Augustus 2015 - 22:44

    Frank:

    Hey Emma
    Superleuk verhaal! Wij missen je, maar vinden het super fijn dat je er wat moois van maakt!-) Geniet en go for it! Het is altijd een mooi avontuur! Xx Je trotse vader

  • 28 Augustus 2015 - 23:12

    Peet:

    Em, wat leuk om te lezen!!! Geniet er van en ik ga voor je duimen! X

  • 30 Augustus 2015 - 10:36

    Cora Baas:

    Ha Emma, dat klinkt allemaal helemaal niet verkeerd ! Geniet ervan meis ! Liefs, Ko X

  • 04 September 2015 - 23:23

    Marie José :

    Hoi emma wat een gezellig verhaal!

    Ik vond de tim horton koffie trouwens erg op nescafe lijken. Grappig dat je bij de speelmannen in Canada was.

    Veel succes op het veld! Xxx mj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 2583

Voorgaande reizen:

21 December 2017 - 15 April 2018

Skiseizoentje #2

05 Augustus 2015 - 21 Januari 2016

Uitwisseling Calgary

Landen bezocht: